Jan Versteegh kondigde de straf aan voor degene die valse informatie had gelekt, en Salar reageerde onmiddellijk…
De laatste maanden is de uitslag van De Bondgenoten vaak al een week van te voren bekend. Wie valt er af, wie haalt de finale en wie gaat er naar huis met 100.000 euro. Daarnaast gaat het inmiddels verder, want ook informatie over gele en rode kaarten komen langs. Maar hoe zit dit met die spoilers?

Iedere maand is het raak
Voor kijkers van De Bondgenoten is de TikTok-account van Jolanda inmiddels een bekend gegeven. Daar verschijnen iedere maand alle spoilers. Maar hoe kan dit? Duidelijk is dat presentator Jan Versteegh hier behoorlijk klaar mee is, zo laat hij weten in een interview met TVGids.nl. Ook wijst hij een duidelijke schuldige aan voor de informatie die naar buiten lekt.

Maar twee opties…
“Eén: het is iemand die hier werkt. Dat kan ik me niet voorstellen, want het wordt door een team gemaakt met zoveel begeestering. Of het moet een oud-kandidaat zijn, want die zitten met zijn allen in groepsapps en zo”, aldus Versteegh. Hij wijst dan dus duidelijk naar de voormalig bewoners. Uit deze appgroepen werd onlangs ook al iets gelekt naar RealityFBI. Daarnaast gaan afvallers ook steeds minder voorzichtig te werk. Zo werden onder meer Salar, Chess en Noah vorige week al voor hun daadwerkelijke vertrek uit de loods gespot op het terras.
Zeg mij waarom?
Versteegh snapt weinig van het nut van al deze spoilers. “Ik zie het nut er niet zo in waarom je dat zou brengen. Misschien is het een vorm van erkenning zoeken. Het is ook niet leuk voor de mensen die gewoon op televisie willen kijken.”




