De producent van De Bondgenoten staat voor een crisis: “Schrap de geheime missie.”
De afgelopen maanden van De Bondgenoten hebben één ding duidelijk gemaakt. Veel spelers weten heel goed wat er kan komen en zijn vooral als de dood voor een geheime opdracht. Al weten ze niet dat er wat gaande is, totaal paranoia draaien ze door. Maar de opdracht zelf? Kansloze missie.

Kansloze missie
De Gieren besloten nu zelfs om de opdracht voortijdig maar te staken. Ze leverden hun 250 punten in en deden het er maar mee. Voor de kijkers is het echter helder. De makers van De Bondgenoten moeten stoppen met deze geheime opdrachten. Het is een totaal kansloze missie geworden, omdat iedereen er al rekening mee houdt.

Spel op de wagen
Gaan ze er ook daadwerkelijk mee stoppen? Dat valt te bezien, want het wantrouwen binnen de groep zorgde er wel voor dat het spel echt op de wagen is. De Gieren zijn boos omdat andere bondjes zich maar gingen verstoppen op hun kamer. En daar bemoeit iedereen zich weer mee, met een knallende ruzie tot besluit. Maar voor het spel zelf? Tijd om ermee te stoppen.





